23 November 2009

Kota Siputeh - SPR jadi 'BARUA' umno

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk menangguhkan keputusan mengosongkan kerusi DUN Kota Siputeh di Kedah minggu lalu.


Suruhanjaya itu bagaimanapun akan membuat rayuan di Mahkamah Rayuan berhubung penolakan penangguhan tersebut.

Isnin lalu, hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin memutuskan bahawa kerusi itu kosong selepas penyandangnya Datuk Abu Hassan Sarif tidak menghadiri dua persidangan DUN tahun ini.

- Malaysiakini

Apa yang menjadi persoalan sekarang kenapa SPR begitu bersungguh-sungguh sehingga membawa kes ini ke mahkamah dan dengan keputusan Mahkamah Tinggi hari ini menolak permohonan SPR itu,
SPR berhasrat pula untuk membuat rayuan di Mahkamah Rayuan

Sepatutnya SPR perlu akur dengan keputusan Speaker DUN Kedah, dan sepatutnya SPR arif dengan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Kedah dalam perkara ini.
Tetapi disebabkan SPR dikemudi oleh Pengerusi yang bengong dan sengaja memperbodohkan diri sendiri, SPR sanggup melacurkan dirinya untuk kepentingan UMNO dan Barisan Nasional.

Logiknya UMNO yang sepatutnya berusaha keras tetapi kini SPR yang lebih-lebih.

1 comment:

Anonymous said...

mengkelasfikasikan spr sebagai 'barua' umno adalah sama juga dengan pas sebagai 'barua' dap.

hal diatas dari 2 eleman yg berbeza, SPR adalah jentera kerajaan yg memerintah sekarang, segala2nya menurut kanun yg telah ditetapkan. bukan kerajaan hak mak bapak sesuka hendak dibuat!

pas 'barua' dap yg jelas banyak hal yg bertentangan dgn prinsip dan tingkahlaku islam sendiri digadai demi menjaga hati munafik dan musrik namun hal demikian tidak diakui oleh pas.