17 October 2009

UMNO syok sendiri atas kemenangan di Bagan Pinang

Najib yang paling ketara dilihat 'Syok Sendiri'

Sekiranya undi pos tidak diambil kira, majoriti yang diperolehi oleh calon BN Tan Sri Isa Samad sekadar 2,515 dan hanya separuh daripada majoriti yang diperolehi oleh Pakatan Rakyat dalam PRK Permatang Pasir baru-baru ini. Majoriti 2,515 itu bukanlah majoriti yang besar dan tidak menggambarkan peningkatan sokongan pengundi Bagan Pinang terhadap BN, jauh sekali untuk menggambarkan sokongan keseluruhan rakyat Malaysia.

Bantuan daripada pengundi pos yang seramai 4.600 cuma terdapat di Bagan Pinang sahaja dan tidak terdapat di tempat lain.

Undi keseluruhan yang diperolehi calon BN Isa Samad iaitu 8,013, termasuk 3,521 undi pos, jadi undi yang diperolehi daripada pengundi biasa iaitu 4,492.

Undi keseluruhan diperolehi calon PAS Zulkifli Mohd Omar iaitu 2,578, termasuk 601 undi pos, bermakna undi yang diperolehi daripada pengubdi biasa iaitu 1,977.

Apabila dibuat pengiraan jumlah perbezaan daripada undi biasa adalah 2,515 sahaja.

Oleh kerana itu biarkanlah UMNO dan BN bermain dengan perasaan sendiri kononnya kini rakyat telah kembali menyokong mereka. Biarkan mereka menjadi golongan yang perasan dah syok sendiri.

1 comment:

VASANTARAO APPALASAMY said...

memang pun..
UMNO syok sendiri sejak dulu lagi...

nak wat cam ne? itu dah jadi budaya dia orang!