25 November 2008

Wajah Penjilat

Dato' Dr Maamor Osman - "ISA masih relevan dan melalui ISA, keharmonian negara dapat dikekalkan, dan dalam prinsip Islam pencegahan adalah lebih baik"

Selepas mesyuarat itu, Maamor dan 100 anggota Pewaris berarak dari Wisma Sejarah, Jalan Tun Razak menuju ke Balai Polis Jalan Tun Razak, di Jalan Ampang untuk membuat laporan polis bagi mendesak pihak berkuasa
mengambil tindakan ke atas pihak yang memainkan isu-isu perkauman.

koi : ISA masih releven??? Dah terbukti tahanan ISA yang kena tahan dizalimi dan tidak pernah dihadapkan ke mahkamah untuk dibuktikan kesalahan mereka ngko kata ISA masih releven? Semua rakyat tahu ISA ni asalnya diujudkan untuk mengekang anasir komunis dan subversif yang mengancam keselamatan negara pada waktu itu. Tujuan asal tu koi setuju tetapi skang ni mana ada komunis jadi sepatutnya ISA tu mesti dimansuhkan. Apa yang jelas sekarang ISA dikenakan keatas rakyat yang tidak kealiran dengan kerajaan BN serta digunakan keatas rakyat yang cuba mendedahkan penyelewengan dan skandal pemimpin kerajaan BN. ISA digunakan untuk menyekat kebangkitan rakyat. ISA digunakan untuk mengugut rakyat yang cuba mendedahkan skandal pemimpin tertentu yang sedang berkira-kira untuk jadi orang nombor satu. Supaya laluan kepuncak tidak menghadapi masalah, jadi segala unsur-unsur yang boleh merencatkan hasrat itu mesti dilenyapkan terlebih dahulu. Apa yang jelas pada pandangan rakyat sekarang, ISA memang masih releven iaitu untuk mempertahankan kelangsungan pemerintahan kerajaan BN. Pastinya Dato' Dr Maamor pun beranggapan macam tu.

No comments: