22 November 2008

Najib minta Wanita beradu kekuatan

LIMA 21 Nov. - Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Altantuya meminta Wanita UMNO merapatkan semula perpaduan sayap kanan parti itu selepas selesai perkelahian yang membabitkan Tan Sri Rafidah Aziz dan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil pada Mac depan.

Diminta mengulas keputusan Shahrizat, Naib Ketua Wanita UMNO untuk mencabar Rafidah bagi jawatan ketua pergerakan itu, Najib yang berada di ibu kota Peru ini bagi menghadiri sidang kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) berkata, kempen-kempen dalam pertandingan jawatan tersebut mestilah berlangsung dengan cara sihat tanpa rasuah.

"Saya sudah menyatakan, pertamanya ada dua pilihan pada Wanita iaitu menyelesaikan soal kepimpinan melalui rundingan dan persefahaman. Disebabkan kedua belah pihak mempunyai agenda tersendiri nampak gayanya pendekatan itu tidak dapat dicapai dan berhasil.

- Utusan Malaon Online

koi : Nampak gayanya takde sorang pun pemimpin utama Umno yang menyokong pelan peralihan kuasa Wanita sebagaimana kehendak puak-puak Rafidah tu. Jelas lah bahawa pemimpin utama Umno tidak menyokong pelan peralihan tersebut malah tidak merestuinya. Oleh itu Rafidah perlu lah turunkan suhu ego anda dan berpijak lah dibumi nyata dan akur lah dengan realiti politik semasa bahawa orang lain pun nak naik jugak. Kalau anda tak nak turun, orang akan turunkan anda kerana dunia politik Umno ni umpama roda kereta lembu. Masa diatas anda disanjung, masa dibawah anda dilanyak.Itu semua sendri mau ingat la ...

No comments: