20 November 2008

Razak Baginda kata Najib tidak kenal Altantuya?? Ngko mimpi ker mengigau??

Bekas penganalisa politik, Abdul Razak Baginda hari mendakwa bahawa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak terbabit langsung dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.


Malah, katanya, Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor tidak pernah bertemu dengan Altantuya.

Abdul Razak memberitahu demikian dalam sidang akhbar pertamanya selepas dibebaskan pada 31 Oktober lalu daripada tuduhan bersubahat membunuh Altantuya.

Dua anggota polis daripada Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri, 32, dan Koperal Sirul Azhar Umar, 36, yang dituduh membunuh Altantuya, diperintah membela diri.


Azilah dan Sirul Azhar dituduh membunuh Altantuya, 28, di lokasi antara Lot 12843 dan 16735, Mukim Bukit Raja, di Shah Alam antara jam 10 malam 19 Oktober dan 1 pagi 20 Oktober tahun lalu.

Pihak mendakwa tidak memfail rayuan terhadap keputusan mahkamah membebaskan Abdul Razak.

- Malaysiakini

koi : Kalau macam tu dalam kepala koi bermain seribu macam persoalan. Kalau Altantuya tak kenal Najib, kenapa Altantuya datang cari Najib sebelum dia dibunuh? Kenapa Azilah dan Sirul Azhar bunuh Altantuya sedangkan tiada sebab kedua-dua anggota polis ni perlu membunuh? Atau mereka pembunuh yang diupah? Siapa yang mengupah mereka? Untuk apa Altantuya perlu dihapuskan? Mungkin untuk menutup rahsia seseorang dari terbongkar? Setelah Altantuya dibunuh menggunakan pistol, apa perlunya mayat Altantuya diletupkan? Sememangnya untuk menghapuskan bukti. Bukti apa? Bukti dari percakapan Altantuya yang akan mendedahkan segala rahsia penyelewengan seseorang dan mungkin Altantuya ketika itu sedang mengandungkan anak seseorang? Supaya ujian DNA tidak dapat dilakukan keatas kandungan Altantuya maka mayat Altantuya mesti dihancurkan. Dan seribu soalan lagi masih bermain didalam pemikiran rakyat. Kita tanya diri sendiri dan kita akan dapat jawapannya.

No comments: